ESİRGEYEN VE BAĞIŞLAYAN
ALLAH’IN ADIYLA


Günler geceler sayılır
Güzel olmayan her şey
Bedenden soyulur

Boy al
an destilerimize
Sular koyulur
Öylece gönüllerimizce
Suya doyulur

Nefes aldım veresiye
Gözüm açtım göresiye
İnsanları saydım
Bilgimi veresiye, dedi
YUNUS’um söz aldı:
YUNUS ile söyleştik
MEVLANA ile paylaştık
Cümle erenleriyle sözleştik
Aynı handa buluşalım
Hak adını söyleşelim
Hak adına soylaşalım diye

MEVLANA dedi ki:
Günler geceler aranır, taranır
Aylar yıllar söylenir
Gerçek ile yüz yüze gelinir
Ne var ki,
Erenlerin adı bir sayfaya
Bölenlerin adı başka bir sayfaya yazılır

Kitap dedik belledik
İnsanı insan diye kolladık
Her birini bir alemden
Bir aleme yolladık
Gördük ki:
İnsanın adı
Ademden beri söylenmiş
İnsanlık Hak adına peylenmiştir, dedi
HOCA AHMET YESEVİ sözü aldı:

Basamakları çıkarsan
Çevren genişler
İnersen, sende sen kalır
Gören seni sende bulur
Güzellikler çevrende
Yavaş yavaş kaybolur
“Basamaklar” denilir;
Basamaklar bilgi seviyeni yükseltir
Çevrendeki güzellikleri büyütür
Basamak, sultanlık zirvesi değildir
Sende gelişen Hak bilgisidir
YESEVİ hazretlerine sordum;
Bilgi ölçümüzü,
Bilgi seviyemizi
Biz mi tayin ederiz?



Dedi ki:
Bugünkü tayinin
Yarınkine benzemez
Bugün seviyeli olursun
En yüksek seviyede
Yarın en düşük seviyeye inersin
Asla kendine ölçü vurma
Hakk’ın adaletine
Haksızlık deme
Allah her kulu için
En güzel kaderi yazar
İnsan göreceği güzeli
Kendi eliyle çizer

HACI BEKTAŞ’ın elinde
Terazi gördüm
Buğdayları tartar
Ekinleri dürter
Sordum:
Nerden nereye, nerede, ne kadar?
Dedi ki:
Toprak olsun işimiz
Buğday olsun aşımız
Aydın olsun başımız
Güzel şeyler düşünelim
Tüm alem ile, yaratılmış ile
Barışık olalım
Karışıklık vereni bilelim
Tek dostumuz Allah’tır, güvenelim
O’nun adından ayrı kalmayalım

MERYEM ile FATIMA
Gülüşe gülüşe geldiler
Her birimize selam getirdiler
Selam verdiler
Dediler ki:
Biz gibi olunuz
Bizlerden birisiniz
Sözünüzde durunuz
Rabbin emridir biliniz
Dostluk, gök kubbenin olduğu
Her yerdedir, her gecededir, her gündedir
Barışıklık her yöne dağılmalı
Her insan sadece
Allah önünde eğilmeli
O’nun önünde eğildik, eğilelim
O’nun adını andıkça övünelim
Ömrümüzce gülelim dediler selamladılar

Sana inandık
Sana güvendik
Sana sığındık Allah’ım
Sen bizleri senden ayrı koyma
Amin.

13nisan2012

http://www.dedesh.com/SOHBETLER

24mayıs2012